한국폴리텍대학 전국 캠퍼스 안내
캠퍼스명을 선택하시면 해당 홈페이지로 이동합니다.
서울.경기: ①Ⅰ대학(1대학) ②Ⅱ대학(2대학) 강원도: ③Ⅲ대학(3대학) 충청북도: ④Ⅳ대학(4대학), ■기술대안고교 충청남도: ④Ⅳ대학(4대학), ★특성화 전라북도: ⑤Ⅴ대학(5대학), ●인재원, ◆신기술교육원 전라남도: ⑤Ⅴ대학(5대학) 경상북도: ⑥Ⅵ대학(6대학), ★특성화 경상남도: ⑦Ⅶ대학(7대학), ★특성화 제주도: ①Ⅰ대학(1대학)
- 서울.경기 : 서울정수캠퍼스, 서울강서캠퍼스, 성남캠퍼스, 융합기술교육원, 인천캠퍼스, 남인천캠퍼스, 화성캠퍼스, 광명융합기술교육원, 반도체융합캠퍼스
- 강원도 : 춘천캠퍼스, 원주캠퍼스, 강릉캠퍼스
- 충청북도 : 청중캠퍼스, 충주캠퍼스, 다솜고등학교
- 충청남도 : 대전캠퍼스, 아산캠퍼스, 충남캠퍼스, 바이오캠퍼스
- 경상북도 : 대구캠퍼스, 남대구캠퍼스, 구미캠퍼스, 포항캠퍼스, 영주캠퍼스, 영남융합기술캠퍼스, 로봇캠퍼스
- 전라북도 : 전북캠퍼스, 익산캠퍼스, 인재원, 신기술교육원
- 경상남도 : 창원캠퍼스, 부산캠퍼스, 울산캠퍼스, 동부산캠퍼스, 진주캠퍼스, 석유화학공정기술교육원, 항공캠퍼스
- 전라남도 : 광주캠퍼스, 전남캠퍼스, 순천캠퍼스
- 제주도 : 제주캠퍼스
- ①Ⅰ대학
- ②Ⅱ대학
- ③Ⅲ대학
- ④Ⅳ대학
- ⑤Ⅴ대학
- ⑥Ⅵ대학
- ⑦Ⅶ대학
- ★특성화
- ●인재원
- ◆신기술교육원
- ■기술대안고교
경상도
제주도
campus 콘텐츠영역
location영역
청주캠퍼스 본문
교양영어
교수소개
-
김나영
- 직위교수세부전공언어습득이론, 심리언어학, 인지언어학, 영어교육
- 주요과목영어, 전공영어, 실용영어, 토익, OPIc
- 연구실세움관 404호
- 연락처043-279-7424
- E-mailnkim@kopo.ac.kr
- 홈페이지www.researchagte.net/profile/Nayoung-Kim-15
- 이전경력 연세대학교, 숙명여자대학교, 인하대학교 (강의)
- 대한민국 청와대 (업무영어 프로그램 개발 및 강의) 교육부 국립국제교육원 (NEAT Speaking & Writing 문항개발 및 평가)
- Columbia University (교환연구원)
연구업적
◎ 국제저널(SSCI & SCOPUS)▶ Kim, Nayoung. (2023). The effects of different task sequences on novice L2 learners’ oral performance in
the classroom. Language Teaching Research.
▶ Kim, Nayoung. (2022a). Teaching L2 writing in large classes: The effects of peer feedback in different task
sequences. The Journal of Asia TEFL.
▶ Austin, G., Chang, H., Kim, N., & Daly, E. (2022b). Prosodic transfer across constructions and domains in
L2 inflectional morphology. Linguistic Approaches to Bilingualism.
▶ Kim, Nayoung. (2020a). Conditions and tasks: The effects of planning and task complexity on L2 speaking.
The Journal of Asia TEFL.
◎ 국내저널(KCI)▶ Kim, Nayoung. (2021). Killing two birds with one stone: Integration of ESP into EGP for engineering
students. Korean Journal of Applied Linguistics.
▶ Kim, Nayoung. (2020b). Supporting L2 novice online learners: Teacher feedback on output-based tasks and
Q&A activities. Journal of the Korea English Education Society.
▶ Kim, Nayoung. (2020c). Reconsidering task complexity through different planning and proficiency in L2
written tasks. Korean Journal of Applied Linguistics.
▶ Kim, Nayoung. (2019a). L1 versus L2 use in pre-task planning of novice L2 learners’ written tasks. Korean
Journal of Applied Linguistics.
▶ Kim, Nayoung. (2019b). Challenges and trials: Implementing localized TBLT for novice L2 learners
throughout three semesters. English Teaching.
▶ Kim, Nayoung. (2018). The effects of online planning on CAF in L2 spoken and written performance.
English Teaching.
▶ Kim, Nayoung. (2017a). Communicative silence in teacher-student interaction: A conversation analysis
perspective. Korean Journal of Applied Linguistics.
▶ Kim, Nayoung. (2017b). The effects of different planning on complexity, accuracy, and fluency in L2
written tasks. Korean Journal of Applied Linguistics.
▶ Kim, Nayoung & Lee, Kyung Og. (2016). A study of Asian students’ lack of recognition and struggle for
recognition in Korean college: In terms of Honneth’s theory. Multicultural Education Studies.
▶ Kim, Nayoung. (2015). The use of paraphrase in L2 writing with two factors: L2 proficiency and source text
genre. Modern English Education.